fredag 6 november 2015

Kallelse till RMC

Förra fredagen kom så ett brev adresserat till mig från region Skåne, och jodå det var kallelsen till RMC som kom. Dagen funkade bra utifrån att jag är ledig, men hemma med lilltjejen då mannen jobbar. 

Så efter att ha försökt komma på någon lösning, och kollat över alla möjligheter fick jag idag ringa och kolla med dem om det är ok att lilltjejen följer med eller om vi ska boka om min tid. Sekreteraren kollade lite och vi kom fram till att det gick bra att ha henne med. 


Så på tisdag ska jag dit, och åter igen sätta mig i det där väntrummet som framkallar så otroligt många blandade känslor. Dock blir det första gången jag kommer vara där som mamma - mamma med barn. Dock känner jag mig lite illa till mods som ska ta med lilltjejen dit, och utsätta andra som är mitt uppe i sina försök för henne i väntrummet. 


Dessutom blir det en av läkarna som var med under flera av våra försök och undersökningar som jag ska träffa. Känns lite nervöst inför besöket, inför vad senaste proverna visar och om vi kommer hitta någon fungerande lösning/behandling för mig. 



Är för övrigt inne på dag 93 i denna cykel nu, så det är tur att jag har en tid snart.

6 kommentarer:

  1. Åh så roligt att ni fått tid. Men barnet kan inte vara på förskolan eller något sådan? Just barn i rmcväntrum är ju som du skriver det absolut sista man vill se (inget illa menat alltså).. Men på förskolan kan man be om hjälp om man ska till läkaren och inte har möjlighet att ta med barnet.. Kram och lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Tar inte illa upp för det, nu är hon inte ens ett år och hon har ingen förskoleplats förrän i februari så det är inget alternativ. Sekreteraren lovade att hjälpa till om det skulle behövas, men har jag tur så sover hon igenom besöket där så jag kan fokusera bättre.
      Kram

      Radera
    2. Haha, ja då var ju förskolan som du skriver inget alternativ :).. På min klinik har de ibland löst det genom att man får vänta i ett annat väntrum (finns 3st i rad).. På så sätt har just rmcpatienterna inte behövt se/träffa barnet. Men den möjligheten finns ju inte på alla ställen, utan det beror ju på hur stor avdelningen/avdelningarna är..
      Lycka till på besöket!
      Kram

      Radera
    3. Jag löste det med att inte gå in på RMC allt för tidigt (utifrån tiden jag hade) och sedan stannade jag och lilltjejen i korridoren istället för att sätta oss inne i väntrummet. Betydde dock att alla ändå såg henne, men de slapp i alla fall att sitta i samma utrymme medan de väntade.
      Kram

      Radera
  2. Vi har haft med min son i väntrummet och till oss sa de att visst kan det kännas konstigt samtidigt som det ger hopp till andra! /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl lite så. Hon är trots allt ett resultat av deras behandlingar, och varken första eller sista bebisen/barnet som varit där. Sen är det nog lite jobbigt för min egen skull med, hade trots allt varit skönt att inte ha med henne så att jag hade kunnat vara fokuserad helt på mig bara.
      Kram.

      Radera