tisdag 30 juni 2015

Kreta

Så var vi hemma igen, efter en välbehövlig och skön semester. Vår första riktiga semester sedan vi blev föräldrar, senast vi var iväg var när jag var gravid med Bella 2013. Dock fick jag inte vilat upp mig särskilt mycket under veckan, för lilltjejen var om möjligt ännu mer mammig och mannen hade inga som helst problem med att låta mig ta hand om henne hela tid så att han kunde njuta av sin semester. 

Sista dagarna (efter att jag fick ett mindre utbrott) så skärpte han dock till sig och tog mycket mer ansvar och avlastade mig en del. Lilltjejen lyckades även smälta mannens hjärta lite extra några gånger då, genom bland annat att somna mot hans bröst vid poolen, att sitta och leka på hans mage under parasollet, skratta och prata massor med sin pappa och att inte börja storgråta när hon inte såg mig. 

Att resa med lilltjejen har gått otroligt bra och smidigt. Kan varmt rekommendera att resa med liten, oavsett om man reser som vi "bara" vi eller om man reser med fler. Kan tänka mig att det är lite extra skönt att ha med någon annan, så kan den hålla koll en stund så att man kan få lite tid till att kunna bada (eller annat) i lugn och ro tillsammans utan att vara orolig för bebis. 

Vi gjorde en del utflykter också när vi var nere på Kreta, tror inte att vi någonsin varit så här turistiga på någon semester tidigare. Eller att ha legat så lite vid poolen/havet som vi gjort för den delen heller. 

Lilltjejen har trivts som fisken i vattnet, både vad gäller att bada och med all uppmärksamhet hon fått var vi än varit. Kan säga att det funkade så bra att resa med henne att vi redan kikar runt på ny resa. Det fungerade för övrigt utmärkt att ha med vår Emmaljunga ner, vi hyrde en speciell väska hos Airshells och hade vagnen i under flygresorna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar