fredag 5 juni 2015

Fredag, BVC och mys

De senaste dagarna har det gått i ett här hemma. Mannen har varit uppe i Stockholm med jobbet två dagar och vår äldsta hund blev opererad i onsdags, så jag har haft fullt upp med bebis och hund. Den andra hunden har inte varit hemma vilket underlättat lite. Till råga på allt har jag åkt på en rejäl förkylning som mannen dragit med sig hem från jobbet tidigare i veckan. Så jag känner mig nog mer död än levande just nu. 

Idag var vi på BVC igen, och denna gången för att vaccinera lilltjejen mot mässling. Eftersom hon får den så här tidigt kommer hon att behöva få den igen när hon är 18 månader, men vi känner att det är tryggare med en extra spruta än att vara utan vaccinationen nu ändå. Utan hade vi inte rest och med tanken på att det skett en hel del utbrott i Malmö senaste tiden känner vi oss tryggare så här. 

Efter BVC hälsade vi på min mamma på hennes jobb en liten stund, sedan tog vi en härlig promenad i underbart väder. Gick inom en blomsterhandlare och köpte lite blommor och gick in om kyrkogården. Lilltjejen var vaken så hon fick komma upp och vara med när jag fixade och dona vid Bellas grav. Så lillasyster satt och lekte med sin storasysters små figurer och stenar, blev alldeles varm inombords av att se det. 

För någon timme sedan kom mannen hem igen och han har även varit och hämtat hem den andra hunden, så nu är hela familjen samlad. Får se vad helgen har att erbjuda, men som det känns just nu kommer jag nog stanna hemma och nerbäddad större delen av den. Kanske börja så smått med att packa inför resan med, är inte så lång tid kvar då flera dagar försvinner till annat. En sak som jag måste fixa med i helgen är min lillebrors studentpresent, för på tisdag tar den lille skiten (fast han är ju inte så liten längre!!!) studenten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar