tisdag 10 mars 2015

Igång

Igår var det superhärligt väder, så efter att lilltjejen fått lunch klädde jag på oss och kopplade hundarna och så gick vi ut i solen. Årets första dag med solglasögon och så blev det invigning av det inbyggda solskyddet på vagnen. 

Köpte lunch till mig själv på vägen (sallad) och så stannade vi till vid en parkbänk så att jag också kunde äta lite lunch. Efter att ha tagit en promenad i park med omnejd så promenerade vi vidare hem till min mormor. 

Där blev det några timmar mys och prat, och så fick hon ett inramat foto på sitt yngsta barnbarnsbarn - vår lilla tjej. Blev också lite fika på helt nybakade bullar (hon hade tagit ut sista plåten ur ugnen 5 minuter innan jag kom). Fick en påse av bullarna med mig hem. 

Det fina vädret har hållet i sig även idag - trots att det regnade en skvätt på morgonkvisten. Så när jag och lilltjejen promenerade ner till stan för att möta upp bästa J för lite lunch, fika och skitsnack, fick det bli solglasögon på. 

När J körde iväg för att jobba, promenerade vi hem igen så att hundarna skulle få komma ut på en runda och för att de inte skulle behöva vara hemma så länge. Dock innebar det att det blev en till promenad ner till stan, för idag vägde jag in mig på ViktVäktarna igen (vägde dock in mig hemma redan förra veckan). 

Inget roligt resultat. Men alla månader av träningsförbud, vila, sängliggande, cravings, tröstätande och graviditeten så klart, har verkligen satt sina spår. Men men, nu är jag tillbaka och kilona ska bort igen. 

Sen var det faktiskt ganska så trevligt och kul att komma tillbaka och träffa en del som jag gått där med innan med, och som känt till vår resa och kamp lite grann - för de kom direkt fram och gratulerade mig och hälsa mig varmt välkommen tillbaka.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar