fredag 20 februari 2015

Vuxensällskap

Dagen har verkligen sprungit iväg. Förmiddagen bestod av att fixa och dona lite i lägenheten innan jag och lilltjejen skulle få besök efter lunch. Runt 14 tiden kom sen min syster och hennes yngste son, så det blev kusinmys med tecknade filmer, paj, lek och bus och en massa prat. 

Var skönt att ha lite vuxensällskap, att få prata av sig en del. Och bäst av allt utan att bry sig/känna press om hur hemmet ser ut (förvisso skrev jag om att fixa och dona - men min syster är pälsdjursallergisk, och då är det självklart för mig att dammsuga ordentligt där vi kommer befinna oss). 

Känns också otroligt skönt att jag och min syster börjat umgås och pratar med varandra så mycket mer. Speciellt när vår relation för tre år sedan var totalt förstörd. En stor anledning är nog att vi båda börjat "öppna oss" och säga vad vi verkligen känner och tänker om saker och ting. 

Relationen med mannen skriver jag inte så mycket om, men det är för att det finns inget nytt att säga. Krisen är ett fortsatt faktum, och vårt äktenskaps fortsättning ett stort frågetecken. Ska bli intressant och se om hans vecka semester som började nu när han kom hem från jobbet, kan göra någon nytta eller bara förvärrar allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar