torsdag 15 januari 2015

Belysning

När jag plockade bort årets julpynt (dvs ljusstakar/stjärnor/hjärta) förra veckan insåg jag att hjärtat i sovrumsfönstret skulle saknas något enormt. Vi har haft det tänt på nätterna, för det har blivit lagom mycket ljus att sova i utan att störas. Så istället för att stå helt utan bra nattbelysning, har hjärtat fått hänga kvar i fönstret lite extra.

Så medan jag suttit och ammat har jag letat runt på nätet efter någon belysning att ha i sovrummet. Till slut fastnade jag för Happy lights och köpte dem i färgkombinationen Medersa, och idag fick jag äntligen hem den. Blev riktigt nöjd med resultatet, lagom mycket ljus, och hög mysfaktor. Placeringen blev jag ganska så nöjd med, men tror att vi (jag) kommer att ändra om den senare, när vi köpt en hylla att placera lilltjejens gosedjur och småprydnader på. 

Resultatet.

Närbild, när det är släkt i sovrummet.

Har varit riktigt tråkigt väder ute, så vi har stanna inne och myst massor. Och så har jag bombarderat mannens mobil med bilder på lilltjejen, och alla hennes minspel och grimaser. Har lyckats fånga hennes leende på bild flera gånger under de senaste dagarna. Passade även på att ta lite nya bilder på vår tjej med systemkameran. 

Nu ska jag nog gosa ner mig i soffan en liten stund, kanske umgås lite med mannen - om han är på humör, för han har verkat ganska så sur större delen av kvällen. Att lägga mig är i alla fall inte lönt, för snart kommer tjejen att vakna för att äta och få blöjan bytt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar