fredag 19 december 2014

Fredag och promenad

Efter en ganska så lugn natt, hade nästan räknat med att det skulle bli en sömnlös natt eftersom hon sov väldigt mycket under dagen och kvällen samt att hon satte igång och var otröstlig vid 22.30 - vilket hon gjort mer eller mindre alla gånger som resulterat i sömnlös natt. Men istället vaknade jag relativt utvilad. Och istället för att stiga upp passade vi på att ha lite familjemys först i sängen, då mannen inte skulle till jobbet förrän vid lunch. 

När jag hade fått i mig lunch och fått fixat lite här hemma och fått ringt några samtal tog jag och tjejen en liten tupplur innan vi förberedde oss för att ta en promenad. Jag har förvisso varit ute och promenerat med vagnen innan. Både ensam och tillsammans med mannen. Men detta var första promenad utan ett fast mål som jag var ute på med vagnen. 

Var en helt underbar promenad, luften var frisk, himmelen  och det var lagom kallt. Och inte heller regnade det - regnade under förmiddagen, men när vi var ute var det bara några vattenpölar som påminde om det dåliga vädret som hade varit. Dock är det svårt att tro att det bara är några få dagar till julafton med det höstrusket som vi haft de senaste veckorna. 

Äntligen får jag gå runt med en vagn (som är min),
med MITT barn liggandes i den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar