onsdag 5 november 2014

Lunch

Fick sovit lite bättre natten till idag, förvisso har jag vaknat till flera gånger - men jämfört med natten innan så var detta en riktigt lugn natt. Vilket jag är väldigt tacksam för. För det innebar att jag också orkade med att åka iväg och träffa två av de gravida "RMC tjejerna" för lunch. 

Blev som vanligt samtal om allt och inget, och alltid lika givande och trevligt att träffa dem. Efter lunchen med tjejerna blev det en kort sväng i några butiker för min del, men efter en liten stund gav jag upp och möte upp mannen som slutat jobba för dagen och åkte hem istället. Hade helt enkelt för ont för att gå i butiker, och så började jag känna mig trött.

Ikväll blev det även att jag bestämde med en nära och kär vän att vi ska träffas på fredag (tillsammans med hennes barn, för de ville gärna följa med och träffa mig). Får se om det är sista gången vi ses medan busfröet är kvar i magen. Jag hoppas i alla fall det. 

Bekymren med min SGI börjar för övrigt lösa sig (hoppas jag), den nya ligger inte under min gamla - men den är fortfarande inte korrekt. Så jag får väl ta och ringa några samtal under morgondagen. Till lönehandläggaren för att kolla om hon har fått rätt på allt än eller inte, och till FK för att kolla upp när jag kommer få mellanskillnaden (har blivit lovad den då det är handläggaren som inte gett mig svar på om vissa ersättningar jag har skulle räknas in eller inte förrän nu under hösten - trots att jag tog upp det med henne redan i våras). Måste även kolla upp lite annat med dem angående min föräldrapenning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar