söndag 16 november 2014

Busfröet skräms

Idag blev det ett besök på perinatalen på KK, eftersom busfröet tydligen bestämt sig för att återigen skrämma sina föräldrar med att inte buffa runt som vanligt i magen. Redan under kvällen igår var vi lite smått oroliga, men samtidigt hade jag känt busfröet svagt vid några få tillfällen. Så det kändes så dumt att ringa, och jag valde att avvakta tills idag. 

Men inte heller under natten eller morgonen ville busfröet buffa runt så att jag kände det mer än en gång när jag var på toa vid 05. Så det var bara att ringa in till dem och prata med barnmorskan, som sa att det är antagligen ingen som helst fara - men att vi skulle komma in för en kontroll. Så när mannen varit ute med hundarna var det bara att köra in till sjukhuset och perinatalen. 

När vi kom dit började busfröet helt plötsligt böka runt lite mer (vilket kändes väldigt typiskt). Men eftersom vi var där blev det urinprov, blodtryck, ca 45 minuter med ctg och ett ultraljud för att kolla fostervattenmängden. Blev några långa timmar på sjukhuset idag, men det var det värt för att veta att allt är bra med busfröet. Som nu mer än gärna får komma ut istället och sluta skrämma både mig och mannen. 

Det skönaste med personalen (både läkare och barnmorskor) alltid säger till oss att det är klart att vi ska ringa och komma in på kontroll när det blir så här, hur dumt det än känns när allt ser normalt ut. För man kan aldrig vara helt säker. 

4 kommentarer:

  1. Det gör ni rätt i! Vänta inte om ni oroliga och skit i om någon skulle tycka att ni är besvärliga. Då har de fel arbete. Råd från läktaren ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är mest jag själv som tycker jag är "jobbig och besvärlig". För varje gång vi varit inne har de alltid sagt att vi gör rätt som kommer in för kontroll.
      Kram

      Radera
  2. Klokt av er att åka in. Och extra busigt busfrö att skrämmas så där!
    Fantastiskt att det snart är dags för BF. Håller tummarna för att du inte ska behöva vänta särskilt länge till innan busfröet finns i din famn.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skönt att få det kontrollerat - även om jag kände mig dum sen när busfröet satte igång lagom till barnmorskan skulle göra kontrollerna. Tack, hoppas att busfröet kommer snart. Längtar så efter att få träffa busfröet för första gången och få hålla busfröet i min famn.
      Kram

      Radera