fredag 21 november 2014

7 dagar

Jaha, då var det plötslig bara en vecka kvar till BF och fortfarande ingen bebis som velat titta ut. Busfröets storasyster och skyddsängel Bella har verkligen tagit på sig att se till så att lilla syskonet inte skulle komma förtidigt, utan stanna kvar i magen. 

Känner mig fortfarande väldigt trött, seg och långsam. Skulle nog kunna sova mig igenom större delen av dygnet, med undantag för mat- och kisspauser. 

Idag tog jag i alla fall mig ut på en sväng i stan. Fick köpt ett litet mosshjärta till Bellas grav, och så blev det besök i några olika butiker - men inga inköp. Träffade på en av tjejerna i föräldragruppen och hennes lille kille. Nu väntar gruppen bara på att vårt lilla busfrö också ska komma ut, så att det blir tid för återträff. 

I stället för att promenera hem från stan när jag tröttnade, skickad jag ett sms till min syster och frågade om hon och barnen var hemma. Vilket de var, så jag promenerade bort till dem istället. Timmarna gick så mycket snabbare och dagen kändes inte lika lång och tung, glömde nästan bort att det är den 21:e idag. 

När mannen kom hem från jobbet, var han hemma om en runda för att ta ut hundarna. Sen tog han ljus och tändare, och körde och hämtade mig hos min syster så att vi kunde köra till kyrkogården och hälsa på Bella en stund. Fixade till med att plocka bort lite gamla blommor och tände ljuset och la det nyinköpta mosshjärtat på plats. 

Imorgon är det tänkt att vi ska spendera förmiddagen på möte och sen på eftermiddagen/kvällen ska vi fira min lillebror som fyllde 18 år den 11 november. Får se om det blir så imorgon eller om busfröet kan tänka sig att titta ut imorgon, imorgon som även innebär veckobyte - vecka 40 (39+0). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar