onsdag 26 november 2014

2 dagar

Då är det bara 2 dagar till BF, och det börjar kännas som att busfröet aldrig tänker komma ut. Börjar också misstänka att busfröet tar efter sin pappa och är/kommer bli en riktig tidsoptimist. När jag nämnde det för mannen, påpekade han direkt att i så fall blir det nog inte en november bebis utan december bebis istället - för än är inte BF nådd och förbi. 

Dagen har jag ägnat till att mysa med hundarna, tagit en lång och skön dusch, promenerat en hel del, och så har jag shoppat lite nya plagg till busfröet - även om det börjar bli tråkigt att köpa neutrala plagg nu. 

Har varit väldigt sugen på pasta de senaste dagarna och idag föreslog jag för mannen att vi skulle äta ute, sagt och gjort. Blev helt enkelt kvällsmat ute ikväll - Pasta så klart! 

För övrigt börjar frågan "har inte bebisen kommit än" börjat ställas av allt och alla nu. Lite smått irriterande om man säger som så. Är ju ganska så tydligt att bebisen inte kommit när magen står rakt ut och jag dessutom inte går runt med en vagn. 

2 kommentarer:

  1. oh vad jag känner med dig! Men misströsta inte när du minst anar så sätter det igång. Supermysigt med en decemberbebis, jag är född i december plus min äldsta dotter är född 5 dec. Hur mysigt som helst! Kan tipsa om småfolk som gör gudomliga kläder, många av deras plagg funkar på både tjej och kille men ändå med färg.De är ganska dyra men webshopparna har ju nästan alltid rea så det finns att hitta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är väl inget fel på december, men det känns så långt borta. Dessutom skulle busfröet vara långt i från ensam om att fylla år i december, en hel del i familjen och släkten som fyller år då.

      Var inne och kikade på småfolks kläder, riktigt fina - och påminner en hel del om Maxomorra, som jag fullkomligt älskar.
      Kram

      Radera