måndag 27 oktober 2014

Kalas

Det blev verkligen en kort helg denna gången, fick bara en dag tillsammans med mannen - och den spenderades till stor del på systersonens kalas. Att gå över till vintertid (eller normaltid om vi ska vara petiga) innebar bara att jag vaknade en timme tidigare, och fick "snällt" vänta en timme extra innan jag väckte mannen. 

Kalaset började klockan 14.00, men eftersom vi var vakna och hade ledig tid på förmiddagen hann vi med att ta en tur med bilen. Passade på att köra in om en barnaffär som hade höstkalas med en massa erbjudanden under helgen, så där blev det en del köp till busfröet. Och innan vi körde hem så passade jag på att köpa puder och rouge med, då det börjar ta slut här hemma. 

Systersonens kalas var ganska så lugnt, om än relativt högljutt. Fast hade äldsta brodern med barn varit där hade nivån nog varit tre-fyra gånger så hög, så jag klagar inte. Det blev lite prat om bebisen och precis innan vi skulle hem kom äldsta systersonen upp bakom mig och klappade lite på kusinen när ingen såg det (för sånt får ju ingen se när man är en tuffing).

Den yngste brorsonen (den yngre av mina äldre bröder) var inte lika road och intresserad av bebiskusinen som växer i min mage, han har nämligen nyligen fått veta hur bebisar hamnar i magen på mamman. 

Med oss hem följde lite kläder, en babybjörn bärsele och överdrag samt babysitter. Som vi fått låna av min syster. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar