torsdag 2 oktober 2014

Tröja och annat pyssel

Igår kväll fixade jag till en "BEBIS tröja" åt mig själv. Ni vet en sån tröja som det står BEBIS på magen. Har i många år drömt om att få bära en sådan med en växande bebis i min mage, och nu när jag äntligen har möjligheten till att göra det - ja då hittar jag ingen jag gillar. De flesta jag hittat är som en vanlig t-shirt (och jag avskyr verkligen halsringningen på t-shirts), med andra modeller/tillverkare har det varit andra saker jag inte gillat, eller så har de varit tillfälligt slut osv. 

Så jag bestämde mig för att jag skulle göra en egen istället. Textilfärgpennor hade jag dessutom redan hemma (från ett hemligt projekt till busfröet, kommer att visa det senare - antagligen när busfröet är fött), och att köpa en mammatröja var inga problem. Behövde bara köpa en ny stencil med större bokstäver, vilket vi gjorde igår (har en som köptes samtidigt som pennorna, men de bokstäverna var för små för detta trycket). 

Allt som behövdes. tröja, pennor och stencil

Resultatet 
Jag blev riktigt nöjd med resultatet, och äntligen kan jag också gå runt med en tröja som har en väldigt självklar text på sig. Blev väl inte helt perfekt, men den är helt klart unik, och den är min. Nu ska den bara tvättas en omgång innan jag börjar använda den på riktigt (får dock vänta till imorgon då vattnet är avstängt för arbete på ledningarna i föreningen). 


Och så här ser magen ut med tröjan på förresten! Var tvungen att prova den när jag var klar.
(Verkligen inte lätt att fota sin mage framifrån - armarna räcker knappt till).

Sen har de framkallade fotona på/med Bella äntligen kommit, så igår började jag verkligen sätta ihop minnesalbumet. Men det tar tid, för fy vad det tar på krafterna och tårarna sprutar titt som tätt. Det känns dock väldigt givande och mysigt samtidigt att göra albumet, så det är verkligen inget jag ångrar. 

2 kommentarer:

  1. Verkligen kontrast i att läsa om tröjan och sedan minnesalbumet för er lilla flicka. Tröjan blev väldigt fin och tänk att ni snart har e liten bebis som kommer ha den bästa skyddsängeln man kan få <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag nog hålla med om, och nu kom jag själv på varför jag hade så stor lust att fixa med tröjan redan igår under kvällen. Behövde helt enkelt göra något roligt och lättsamt efter att ha suttit med albumet under dagen.
      Kram

      Radera