torsdag 25 september 2014

Kallelse

I början av veckan trillade en kallelse till endokrin in. Blev så klart "glad" över att äntligen bli kallad, ska kallas årligen men senast jag var där är snart 2,5 år sedan. Har varit i kontakt med dem och jagat - men inget har hänt. Går för övrigt hos endokrinologen för kontroller av min värden (främst hormonerna) pga min PCOS. 

Bekymret nu är väl mer att proverna som ska tas kommer vara ganska missvisande, i alla fall en del av hormonproverna. Så det var bara att ringa och prata med sköterskan för att höra hur vi ska göra. Om jag ska komma, om alla proverna ändå ska tas eller besöket ska skjutas upp. 

Vi var överens om att med tanke på hur lång tid det är sedan senaste besöket, att jag faktiskt ska komma och även lämna alla proverna - även om jag är gravid. Sköterskan gillade inte riktigt att det gått så lång tid utan kontroller. Hon skrev även in i min journal att jag är gravid, så att läkaren ser det direkt när hon öppnar för att läsa om mina provsvar. 

Så nu är det bara att hoppas att busfröet kan tänkas stanna i magen några veckor till och inte komma precis i den vevan, har min tid där om fyra veckor - för då kommer jag behöva boka om tiden. Och ungefär 10-14 dagar innan jag ska dit, ska jag lämna alla proverna. Hade hoppats att slippa vara fastande fler gånger under denna graviditet, men så blir det inte. Fastande från 22.00 kvällen innan proverna ska tas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar