lördag 30 augusti 2014

Hemvändarhelg

Denna helgen (varje år) består egentligen av fest i mängder. Det är nämligen den stora hemvändarhelgen, staden vi bor i har "festival" och då är det fest. Ska jag vara ärlig har nog vi inte besökt den de senaste 3-4 åren, för vi har rest iväg på semester (eller gjort annat) samma helg som festivalen är. Och jag kan inte påstå att jag saknar den något särskilt, det enda är att man missar alla bekanta som man annars endast träffar under denna helgen. 

Vi funderade lite om vi skulle gå en liten sväng där under dagen idag, för kvällarna innebär fylla och trängsel. Och det är inget för mig längre (varken gravid eller icke-gravid). Men eftersom det regnat till och från sen i morse, så valde vi att skippa det och körde en kort sväng för att handla lite saker till busfröet istället. 

Busfröet har för övrigt varit bättre på att sparka och röra sig i magen idag, hade det varit lika mycket liv igår hade jag inte varit det minsta orolig. 

Så medans vi hör ljud från festivalen mellan regndropparna som smattrar mot fönstret, sitter/ligger jag och mannen i soffan och spelar tv-spel och äter en massa gott istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar