onsdag 9 juli 2014

Varmt och klibbigt

Om bröllopsdagen drog upp tankar och känslor, så var gårdagen snäppet jobbigare. För igår var det ett år sedan vi fick vårt första plus på alla dessa år av försök och längtan efter ett önskebarn. Tror till och med att mannen tyckte det var jobbigare än vad jag tyckte.

Men vi fyllde gårdagen med trevligheter. Först var vi på hundbadet så att hundarna fick bada. Fast det är främst den gamle som badar, hon fullkomligt älskar att bada och att få simma efter bollar. Den yngre är inte lika intresserad, hon följer med ut en bit - för att sedan ta sig upp på stranden och hålla kolla på alla andra (och rulla sig i sanden). 

Måste erkänna att även om jag inte gillar att bada i havet, så var det superskönt och svalkande att gå ut en bit i vattnet och svalka benen. När vi var nöjda (eller när tre av fyra var nöjda, "gamlingen" hade gärna stannat längre) packade vi ihop och körde vidare. Blev en liten tur i södra Skåne, med stop för gårdsbutiker, kisspauser, lunchställe, för fika och avslutningsvis en glass innan vi åter var hemma. 

Även om jag aldrig skulle kunna tänka mig att bo på landet (och då menar jag mitt ute i ingenstans) så älskar jag att vara där på tillfälliga besök. Miljön är så underbar.
Vyn vid ena stoppet. 

Efter en dag fylld med värme, blev natten mindre rolig när ett nytt åskoväder drog in. Hunden (den äldre) var helt förstörd och mannen fick spendera ett bra tag med att försöka lugna henne lite. Tillslut drog åskan vidare och hon lugnade sig en del. 

Förutom starten på dagen (vid fyra tiden - tror jag klockan var) så har dagen bara varit lugn och det har inte hänt något idag. Varit varmt och klibbigt, även om det blåst en del (dock utan att svalka). Det blev ett besök hos mannens mormor och morfar. Fika och ultraljudsbilder. När vi lämnade dem, körde vi och handlade innan vi körde hem. Så nu har vi en full kyl och frys igen, lagom tills att mannens semester närmar sig sitt slut. 

En dag till är han hemma, på fredag börjar mannen jobba igen - en mjukstart för oss båda. För sen är han ledig i helgen. Nästa vecka däremot, börja de dryga vardagarna igen. Dagarna jag bara väntar på att mannen ska komma hem från jobbet och hålla mig sällskap. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar