lördag 28 juni 2014

"Semester"

Det märks att mannen har semester. Dagarna har börjat lite senare än vanligt (inte mycket, för jag vaknar och är både hungrig och rastlös), och jag har inte spenderat större delen av dagarna hemma i lägenheten. Istället har det blivit små utflykter och ärenden, som dock tar en hel del på krafterna - men gör att dagarna går mycket snabbare. 

Igår var vi - dvs. jag satt i bilen medan mannen fick slita - på tippen och slängde en del skit, för att sedan handla hem lite till kylen. Var dessutom hos svärföräldrarna och blev bjudna på kvällsmat. Det är verkligen lyx att slippa handla/laga/städa undan vid middag, utöver att det är riktigt gott då. 

"Nackdelen" är att jag slocknar på kvällen.

Idag ska vi iväg på 30 årsfest, med början om drygt en timme. Ska vara utomhus med en del lek och spel, så för min del blir det att sitta och titta på. Får se hur länge jag orkar och känner för att vara med (och hur vädret tänker vara), men fördelen är att vännen som ska firas vet om att jag är gravid så jag behöver inte "förklara mig" till varför jag inte är med på aktiviteterna. 

Har nu passerat 45% av graviditeten och idag gick jag in i vecka 19 (18+0), men känner mig fortfarande riktigt nervös och orolig. Att slappna av och njuta är stört omöjligt. Har dock tagit sista tabletten på kuren för GBS, så nu hoppas jag att det ska lugna sig på lite på den biten (känningarna, för de har minskat en del sen jag påbörjade medicineringen). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar