onsdag 11 juni 2014

Onsdag, snart helg?

Kan inte påstå att det händer särskilt mycket för min del just nu. Har några lediga dagar i kalendern och mannen jobbar, behöver jag nämna att jag längtar till helgen? För då är han ledig igen och jag får spendera två hela dagar med honom.

Idag har jag i alla fall pratat med min handläggare på FK, känns som jag haft tur och fått en bra och vettig handläggare. Som är noggrann och lyhörd. Ringde nämligen till dem idag för att fråga om när min utbetalning kommer att ske då allt varit färdigt sen en vecka tillbaka men ännu har inga pengar kommit. 

Det visade sig att det blivit ett fel gällande min SGI (att den nya skulle gälla från maj istället för april). Handläggaren hade uppmärksammat detta och skickat det vidare för justering innan utbetalning sker. Men på fredag får jag min första utbetalning och sen kommer nästa (ordinarie) om två veckor.

När mannen kom hem hann vi dock köra iväg en sväng, för att byta ett par byxor och för att handla lite mat. Var skönt med en lite "utflykt" när dagen bara har regnat bort. Tyvärr har åskan (om det lilla mullrande verkligen kan räknas) inte hjälpt för att bli av med det klibbiga och kvava. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar