tisdag 17 juni 2014

Fixat och uträttat ärenden

Dagen har gått ganska så fort, kan ha att göra med att jag haft en del att göra. Började dagen med några samtal, alltid lika kul att sitta i telefonkö eller för den delen lämna meddelande för att sedan vänta på att bli uppringd. Men nu är det fixat med mitt frikort inom sjukvården, och jag slapp betala hela sista räkningen. Förstår dock inte varför de skickade ut summan de gjorde när de har full koll på vad jag har betalat redan. 

Har även pratat med min barnmorska, så imorgon ska jag till henne och lämna ett urinprov för att få gjort en urinodling. Känningarna i underlivet har börjat igen, så lika bra att få det gjort. För att slippa hålla mig, och så att odlingen görs på morgonurinen - passade jag på att gå in om på min vårdcentral och hämtade provrör. Så nu kan jag gå på toa hemma fixa med provet, ta det lugnt och i min egen takt ta mig till barnmorskan för att lämna det. 

Idag lämnade jag hundarna hemma en stund för att ta bussen (de få hållplatserna det är) till stan. Kände att jag hade några saker jag borde kunna fixa själv, utan mannens hjälp. Fick köpt ny ansiktskräm, cerat och värmeskydd till håret - precis vad jag var ute efter. Sen att det även blev en liten present till mannen och en kimono till mig ser jag som en bonus. 

För att vara sjukskriven och tänkt att inte göra något, så blir det en hel del imorgon. Ska som sagt till barnmorskan och lämna urinprovet på förmiddagen och sedan på eftermiddagen ska jag iväg på möte med mina kollegor och min chef. Sista mötet med chefen, då denne bestämt sig för att sluta hos oss och börja på annat stället. Därför jag ska dit, även om jag är sjukskriven. Bonusen är att chefen bjuder på fika och jag får träffa mina kollegor igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar