fredag 23 maj 2014

Värmen

Jag älskar när det är varmt och fint väder, eller ja i vanliga fall gör jag det. Men när jag inte får vara ute och röra på mig, inte bada en massa eller göra något annat "skoj" och svalkande - då är det inte så trevligt med värme och skinande sol. 

För att ta mig igenom dagarna, så spenderas de främst i underkläder och ett linne framför någon av fläktarna i lägenheten. Och med en stor bringare citronvatten. Försöker ta mig ut på balkongen varje dag och sitta en stund i solen där, men det blir ingen längre stund - för då känns det som jag ska få värmeslag.

Sista helgen i "frihet" innehåller en del inbokade saker. Imorgon ska jag fixa en sista inbokad sak inom politiken (på vad som känns som en evighet). Sen ska vi faktiskt smyga iväg till en barnvagnsaffär och kika på vagnen som vi tittat ut (vagnen vi bestämde oss för redan med Bella), vill passa på innan cerklaget är inne för sen kommer jag ha svårt för att göra många av alla ärenden som behövs. Dock kommer vi inte att beställa den nu, utan mer känna och fundera - samt kolla upp hur lång leveranstid det är (och hur det ser ut med eventuell retur, vågar ju inte chansa). 

På söndag ska vi först rösta och sedan iväg för att fira min mamma som fyller år. Så det blir väl att vi avslöjar för sista syskonen på min sida då, om mannen får bestämma. 

Imorgon är det för övrigt ofrivilligt barnlösas dag, en dag jag inte trodde jag skulle behöva vara med om utan ett barn i min famn detta året. Förvisso har jag ett i magen och ett annat i mitt hjärta, men det gör inte dagen det minsta lättare- för jag är fortfarande lika ofrivilligt barnlös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar