söndag 11 maj 2014

Helgen

Gårdagen blev riktigt lyckad, även om fick göra lite justeringar och ändra lite i vår planering. Blev en riktigt trevlig, mysig och romantisk lördagseftermiddag och kväll. Vi körde in några timmar innan, och gick till favorit fiket - där vi lyxade till det med riktigt goda mackor som "sen lunch" vid 16 och sedan vars en tårtbit efter det. 

Efter det gick vi till konserthuset för att titta på allt de hade inför konserten. Det var utställningar, musik, pixelkonst, retro spel,  försäljning av gamla och nya spel och mycket mycket mer. Mannen var lyrisk och även jag (om jag ska erkänna) tyckte det var riktigt trevligt att se alla gamla spel man växt upp med. 

Konserten började kl 19.00, och den var bara så bra. Även om jag inte kände igen alla låtar, så var det många av dem som jag kunde och som även tillhör spel som jag spelat - eller spel som mannen spelat med mig sidan om. Hade tänkt efter och fixat lite smått för mig att äta och dricka då tiderna inte skulle fungera helt med min "hungerklocka" som jag har för tillfället. 

Konserten tog (tyvärr) slut, och vi  var båda hungriga (jag mer än mannen) så vi promenerade bort till en restaurang jag gillar för att köpa oss lite sen kvällsmat. Och om jag ska erkänna så uppskattade gravidhjärnan nog middagen lite väl mycket, resten av mig skulle säga att konserten var höjdpunkten - medan pregot säger maten. 

Efter middagen körde vi hem igen. När vi kom hem la vi oss på sängen för att mysa lite med hundarna, men det slutade med att vi alla fyra slocknade och sov en stund. Mannen fick gå ut med hundarna mitt i natten när vi vaknade till av att det smällde och hade sig och våra tjejer blev tokiga. När nattrundan var gjord somnade vi om och fick sovit några timmar. 

För min del blev det några toarundor under tidig morgon, men jag lyckades somna om varje gång. Dock har kroppen varit helt slut idag och jag har nog hunnit med 3-4 tupplurar under dagen, men utan att jag känt mig det minsta piggare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar