lördag 15 mars 2014

Podd, promenad och shopping

Ja, det är nog hur jag skulle sammanfatta min lördag. 

Började dagen med sovmorgon, något vi alltid (nästan) har på mina lediga helger. Efter en sen frukost kom svärfar och deras hund förbi och hälsade på en liten stund. Mannen, svärfar och alla hundar gick en sväng till hundrastgården. Och jag tog på mig vårjackan, satte i hörlurarna i mobilen och tog en promenad. Lyssnade på ivfpodden.

Gillar den, men har dock inte orkat lyssna på alla avsnitten än. Tar dem när jag orkar helt enkelt, och idag medan jag promenerade i det soliga - men ack så blåsiga vädret - så hade jag tillräckligt med ork för att ta mig igenom ännu ett avsnitt.

På eftermiddagen bestämde vi oss för att köra iväg och möjligtvis shoppa lite (eller titta, önska, drömma om). Blev en hel del shoppat idag. Fick köpt ett våffeljärn till mannen, så nu kan ha minsann sluta tjata om att vi inte har något sådant. Resten av inköpen blev till mig, två par nya skor, en ny väska, lite smink, och lite andra småsaker. 

Kvällen har vi avslutat hemma med sushi, koffeinfri cola light (dyr och svår att få tag på, men jag gillar att jag kan få njuta av cola smaken utan att dricka koffein) och film, en helt perfekt lördag om ni frågar mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar