tisdag 11 februari 2014

Fly

Istället för att tänka efter, känna efter, ställa saker mot varandra, hantera mina känslor, försöka minska ångesten - så flyr jag istället. Sova, spela, tvätta, plocka undan, sortera, mysa med hundarna, slösurfa, det finns många sätt och knep för att fly från det man inte vill/kan/orkar hantera. 

Hur vi ska gå vidare med behandlingar (ska vi göra fler inseminationer eller gå över till IVF), mannens jobberbjudande i andra delen av Sverige, att vänta på TD eller att i värsta fall det börja blöda dagarna innan, att Bellas BF är dagen efter TD, jobbet, lägenheten (måste bli färdig med renovering/uppfräschning av den), kommer FK godkänna min sjukskrivning, ekonomi, hur trött jag är, varför jag väljer att fly och isolera mig från familj och vänner, min kommande födelsedag... Ja, det är bara några av alla saker som jag måste ta tag i - på ett eller annat sätt. 

Vissa saker hänger samman, andra inte. Vissa saker kommer med största sannolikhet lösa sig, medan andra kommer för alltid finnas och göra så att hjärtat blöder. Men just nu, orkar jag inte ta tag i det - jag vill inte ta tag i det heller, för fokus nu är att försöka ta det lugnt och inte stressa. Göra vad jag kan för att göra det så gynnsamt som möjligt för att detta försöket ska gå. Så som äta, sova, ta det lugnt, inte stressa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar