lördag 15 februari 2014

Besök

Idag har vi tagit det lugnt, mannen och jag. Han skulle egentligen varit iväg på ett möte under dagen, men han orkade inte. Känns dumt att säga det, men det är ganska skönt när hans ork också bara är slut då och då - upplever det som att han då äntligen förstår hur jag känner mig ganska så ofta.

Vi tog dock en sväng till en blomster- och lite annat affär. Fick äntligen köpt nya blommor till vardagsrummet, vilket behövdes - för mina älskade rosa julstjärnor har verkligen gett upp helt nu, och behövde bytas ut. Blev orkidéer (en av mina favoriter) denna gången blev det gula med lite rosa stänk. Fick även köpt en blomma till balkongen, så nu känns det lite piggare och våren får gärna komma. I alla fall vårvärmen. 

En vän ringde när vi lämnade parkeringen efter att vi varit och handlat lite mat och annat trevligt i matbutiken, han undrade vad vi skulle hitta på ikväll. Vi sa att han gärna fick göra oss sällskap, och att vi bara skulle ta det lugnt titta på tv, film eller spela. Med en massa goda grönsaksstavar, vitlöksdipp och några små godisbitar. 

Så medan mannen och vännen har lite teknik- pryl- och speldiskussioner, passar jag på att kolla lite på datorn och blogga. Men ska nog ta och göra dem sällskap igen, får ju vara lite social nu när vi har besök medan jag är hemma (har inte hänt på länge, om man bortser från våra föräldrar).  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar