torsdag 2 januari 2014

Sömn

Sömn, det är nog en av de bästa medicinerna för min kropp (och själ). Försöker intala mig själv det, för att slippa känna skuldkänslor över att jag spenderar halva dygnet i sängen. Trots att jag har hur många "måsten" som helst - ja, även om jag är sjukskriven. 

Idag har jag verkligen inte fått gjort något nästan. Varit ute med hundarna, tvättat några maskiner tvätt, fixa med ny mobil och beställt/hämtat sushi till kvällsmat. Skulle ha lagat kvällsmat, men orkade inte.

För övrigt är min mage helt förstörd, för jag bestämde mig för att sätta igång med att äta Metformin igen (är ordinerad det av endokrinläkaren som "behandling" för min PCOS). Har dragit ut på starten, har inte velat ta den igen. Men jag vet att den kan vara till fördel vid hormonstimuleringen för min del.
 
Ska egentligen äta 2x850 mg, men jag vet att jag inte bara kan köra igång på så hög dos - för magen klarar inte det. Problemet är att jag inte ätit den sen i augusti, när läkaren sa att jag skulle avstå den under graviditeten. Så 1 tablett om dagen har jag börjat med sedan igår, och även den "låga" dosen har satt igång och bråka ordentligt med min mage.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar