fredag 31 januari 2014

Helg

Mannen är hemma, ordningen är återställd. Han har varit hemma någon timme nu, och det var så skönt att se honom komma in genom dörren. Hmmm, jo jag har nog saknat honom mer än jag trodde jag skulle göra. 

Han har förvisso "bara" varit ett samtal bort, men det är inte detsamma och igår när tankar och tårar satte igång, då ville jag inte ha honom ett samtal bort - utan jag ville ha honom hos mig och få krypa upp i hans trygga famn. 

Tror inte vi kommer göra så mycket denna helgen, blir väl en lugn och skön helg bara han och jag. Får se om vi ens orkar hitta på något särskilt, finns några ärenden som skulle behövas göras - men de vägrar jag göra på helgen, för jag undviker att utsätta mig för fler magar/vagnar/bebisar än vad som är absolut måste. Men vem vet, kanske går vi på bio eller hyr en film. 

Snart är det söndag, och söndag innebär tid för att börja med sprutorna, sen är det inte många dagar kvar innan VUL och få se om det krävs fler sprutor och när inseminationen blir. 

Idag är det hemma mys i alla fall. Sushi, glass, frukt, tv, spel och tända ljus. Han, jag och hundarna - en helt perfekt fredagskväll enligt mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar