söndag 5 januari 2014

Älskad

Efter en bra "förmiddag" (hade sovmorgon idag, så vi steg väl upp runt 11 idag), en eftermiddag som varit sådär och en mysig kväll. Känner jag mig ganska nöjd med dagen. Mannen fixade till vår frukost idag, och med hänsyn till mig så blev det en massa färsk frukt och bär tillsammans med mitt vanliga bröd - istället för olika (onyttiga) bullar. 

Ingen av oss hade väl särskilt mycket ork eller energi idag. Men jag ville ut och gå långrunda idag igen, och tillslut lyckades jag övertala mannen till att vi skulle köra iväg till skogen. Valde skogen som har elljusspår på sin 5 km slinga (fram till 22 alla dagar), för när vi lämnade hemmet hade det redan börjat bli mörkt ute. 

Tog två varv på slingan, så det blev milen idag med. Och jag njuter varje gång mannen följer med, för även om vi inte pratar så jätte mycket medan vi går - så får vi pratat en del och rensar luften mellan oss lite. Sen så är det mysigt (enligt mig) att vara ute och gå tillsammans, han, jag och hundarna. Blir lite "hålla handen" lite då och då - så länge inte tempot sänks. 

Hemma igen blev det först kvällsmat och sedan har det blivit mys i soffan. Te, frukt, bär och NFL. Uppkrupen i soffan, bredvid mannen, hundarna sidan om - då känner jag mig faktiskt lite älskad och behövd. Men också lite nykär. Och överlycklig att jag har min man, även om han driver mig till vansinne då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar