måndag 2 december 2013

Ledig är inte alltid ledigt

Idag har varit en så kallat ledig dag. Är ledig enligt schemat på jobbet, är relativt ledig enligt kalendern, men dagen har varit allt annat än ledig. Fick åtminstone börja dagen med sovmorgon (undantaget att jag vaknade av mannens larm när han skulle upp, men jag somnade om). Sen var det bara att börja ringa en del telefonsamtal.

Telefonsamtal för att: få tag på chefen om ledighet nästa måndag (fick dock inte tag på henne, lämnade ett meddelande), ombokning av tid till tandhygienist (resulterade i en tid redan 1 timme senare), ombokning av besök till företagshälsovården ("Kontroll av nattarbetare").

Tog en sväng förbi kontoret för att lämna lite papper till chefen och till samordnaren efter jag var klar hos tandhygienisten. Träffa min chef precis efter hon fått mitt meddelande. Så nu har jag fått ledigt på måndag, tur att jag har en del innestående KOMP att plocka ut. 

Hade egentligen ett möte idag på eftermiddagen, men jag kände redan i helgen att jag var tvungen att hoppa över det. Jag känner mig helt uttömd efter allt som helgen inneburit rent känslomässigt för mig. 

Men nu under kvällen är jag ledig, och den ska jag spendera i min ensamhet (dock tillsammans med mina hundar) och bara försöka andas och samla kraft för att köra på ett nytt försök. 

1 kommentar: