lördag 7 december 2013

Helt slut

Trots att jag har ledig helg från jobb, så har dagen varit sjukt intensiv, lång och jobbig.Och den började med alldeles för lite sömn. Mannen och jag var och lämnade mannens moster + sambo vid tåget för att de skulle åka ner till Kanarieöarna tidigt på morgonen (det blev så klart lite förseningar pga stormen. Men de kom iväg). Så vi körde hemifrån en stund innan 01 och var hemma igen vid 03. Efter en snabb dusch (frös så in i) var det bara att krypa ner i sängen och försöka få lite sömn.

Morgon började 4,5 timme senare. Var bara att stiga upp och göra sig färdig, lämna hundarna hos mannens mormor och morfar för att gå på möte, även om jag verkligen inte kände mig ett dugg manad till att vara där (vet att mannen inte heller kände för det). Mötet blev så mycket längre än tänkt, 09-17. Var nära på att gå tidigare vid ett flertal tillfällen, men jag tvingade mig att bita i hopa och ta mig igenom mötet. 

Så planen att hitta på något ikväll, skippar jag och mannen. I stället kör vi hemmamys han och jag - ensamma - hemma, tillsammans för första gången på en evighet. Det kommer dock bli en tidig kväll, känner hur kroppen är slut och ögonen är ganska så tunga redan nu.

Får se om vi kommer hitta på något tillsammans imorgon. Eller om vi fortsätter med att bara ha lite hemmamys och kvalitetstid tillsammans, för att ladda inför nästa veckas springande på RMC och KK. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar