onsdag 11 december 2013

Den har växt

Då var ett andra VUL gjort i detta försöket. Äggblåsan (på höger sida) vi hoppas på, har växt till sig en del sedan i måndags. Idag mätte den 16,9 mm (14,8 mm i måndags) så läkaren ordinerade mig - för säkerhetsskull - en dag till med Gonal-F, så denna gången blev det en ökning jämfört med förra försöket. 

Ovitrelle ska tas imorgon 13.15 (vilket är när jag är hos kuratorn, så det ska ju bli lite intressant) och sen är det insemination på fredag 13.15. Hade samma läkare idag som i måndags, och intrycket av henne blir bara bättre. Mannen gillar henne ordentligt, jag börjar också att gilla henne och hennes positiva inställning. 

Så denna veckan kommer verkligen bli en vecka med dagliga besök på KK/RMC. 

Efter VUL och ännu ett apoteksbesök var det bara att ta sig tillbaka till hemstaden för att komma på ett möte med nämnden nästan två timmar efter att det började. Men jag hann vara med på de mest kontroversiella paragraferna. När mötet var slut, blev det lite samkväm innan vi skulle äta julbord. 

I och med dagens ordination och platsen jag befann mig på, fick jag stå och förbereda kvällens Gonal-F i garderoben på restaurangen. Och sedan gå in på toa och ta sprutan (hade jag inte haft klänning hade jag nog tagit sprutan i garderoben med). 

Mätt och nöjd ska jag nu krypa ner i soffan bredvid mannen och kanske ge mig på att testa ps4 (resultatet av att gifta sig med en "spel-, elektronik- och prylnörd" är att vi sedan natten då ps4 släpptes i Sverige har haft en sådan hemma hos oss) - igen. En liten stund i alla fall, innan jag går och lägger mig.

2 kommentarer:

  1. Va skönt att den hade växt ännu mer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Så nu är det "bara" att hoppas på att ägget i äggblåsan är det ägget som ska befruktas och stanna kvar i si så där nio månader, samt utvecklas till ett önskebarn.
      Kram

      Radera