söndag 24 november 2013

Journalen

Har lagt in en beställning för att få ett utdrag från min journal från september. Dels för att själv få läsa igenom vad som står skrivet om de värsta dagarna i mitt liv. Men även för att jag ska skicka in det till Skatteverket/folkbokföringen.

Har fixat allt annat för att få Bella registrerad som vår dotter genom AFB-relation, men har inte känt mig stark nog att få min journal. Brev och en direktadress till handläggaren är klart, och nu har jag även fått hem journalen.

Pratade med läkarsekreteraren i början av veckan, och hon såg till att skicka iväg det till mig direkt i ett rekommenderat brev. Kändes väldigt skönt när hon frågade om hon skulle skicka det som rekommenderat, för då är det ingen risk att det hamnar i "fel händer". Hämtade ut det idag.

Var riktigt jobbigt att läsa, inte riktigt så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Det de skrivit stämmer i alla fall överens med hur min egen upplevelse av det var. Tårarna kom redan när jag började öppna kuvertet, och fortsatte rinna medan jag läste allt.

Då är det "bara" en vecka kvar till TD. Vet dock inte om jag kommer ta testet då eller dagen efter. För att ta testet och sen jobba i 13 timmar känner jag mig inte ett dugg intresserad av. Oavsett resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar