onsdag 27 november 2013

Böckerna är här

Som jag nämnt i tidigare inlägg på bloggen, så har jag beställt lite böcker om ämnena: sorg, missfall och ofrivillig barnlöshet. Idag kom så äntligen böckerna. Eller äntligen är nog fel ord, för jag kommer få kämpa mig igenom läsningen. Misstänker att tårarna konstant kommer rinna ner för mina kinder, det gjorde de nämligen redan när jag beställde dem. 



Har som sagt inte läst dem än (inte helt i alla fall), men tänker ändå berätta om vilka böcker köpet innehöll.

Mellan hopp och förtvivlan. Av Karin Tideström & Ylva Sundgren.
En bok om ofrivillig barnlöshet. Av Jenny Andén Angelström & Anna Sundström.
Medan körsbärsträden blommar (om sorgen efter förlusten av ett barn). Av Jeanette Neij.
När brustna hjärtan läker - En introduktion till sorg och sorgbearbetning. Av Anders Magnusson.
Missfall. Av Lena Elg.
Missfall - Med rätt att sörja. Av Pernilla Hjort.

Jag vill även passa på att tipsa om att om ni ska beställa någon bok till er själv eller någon annan att göra det via godhandling.se. För då kommer företaget i sin tur att donera en del av värdet till olika organisationer (man väljer själv vilken organisation de ska donera till). Mina böcker beställde jag hos Bokus via godhandling.se och på så sätt har jag även sett till att det har kommit pengar till Wabbie Foundation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar