torsdag 26 september 2013

Nya prover

Idag var det åter tid för att besöka vårdcentralen, denna gången för att jag skulle ta nya prover gällande Hb och Crp. Båda proverna såg mycket bättre ut, mitt Hb låg idag på 100 och Crp var normal. Det innebär att medicinerna hjälper, och att min kropp rent fysiskt jobbar snabbt på att återhämta sig. Ska dock fortsätta med medicinerna ett tag till.

Har kommit fram till att något av det jobbigaste just nu, är blödningen och smärtan jag har kvar i nedre delen av magen. Att det blöder är den tydligaste påminnelsen om vad som hänt, och det är inget jag kan undvika heller. 

Vill bara läka klart rent fysiskt. Slippa den påminnelsen om vad som hänt. Mannen ringde in till kuratorn idag, vi ska träffa henne igen nästa torsdag. 

Fick hem kopia på papperna läkaren skickat in till FK angående mig och min sjukskrivning. Det gjorde ont att läsa, alla känslorna från i lördags kom tillbaka - den där sekunden hela vårt liv rasade samman och vi hamnade i helvetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar