måndag 2 september 2013

Hemma i kylan

Då var jag (vi) hemma i ett kallt, blåsigt och regnigt Sverige/Skåne igen. Hade en riktigt varm och skön vecka nere i Grekland, den var lite jobbig till och från - men var helt klart värt att komma iväg och få lite sol samt en hel del god mat.

Har under semestern gått in i vecka 15,  vilket även innebär att jag nu befinner mig i andra trimester. Och inatt när min pappa hämtade oss vid tåget, berättade vi för honom att han - om allt går som det skall - blir morfar igen i slutet av februari. Mannen tyckte nämligen att det var på tiden att även berätta det för honom.

Kan erkänna att dagen kommer främst bestå av att bara ta det lugnt, känns i hela kroppen att vi kom hem mitt i natten och temperaturskillnaden gör mig inte så sugen på att hitta på en massa heller. Vill hellre stanna kvar i sängen under ett varmt täcke.

Dock måste vi snart röra på oss. Vi har hundar som ska hämtas hem, en tom kyl som behöver fyllas med en massa mat och så har vi väskor att packa upp (både från resan och från bröllopet vi var på innan vi reste).

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Känns helt ok att vara hemma igen. Hade dock tyckt det var lite trevligare om det varit någon grad varmare här hemma.
      Kram

      Radera