lördag 3 augusti 2013

Kostymjakt

Idag efter en sen frukost, körde mannen och jag iväg för att leta kostym till honom. Han behöver en ny till bröllopet vi ska på om tre veckor. Den gamla är helt enkelt för liten nu (tycker det är helt ok med tanke på hur länge han haft den).

Kan inte komma på någon gång vi spenderat så många timmar med att leta efter kläder (eller annat för den delen) till honom. Till mig, jodå det kan jag komma på fler tillfällen. Efter sex timmar så var kostymen inköpt i alla fall, och vi körde hem utan att ha köpt något till mig.

Sen är jag inte sugen på att handla kläder eller annat till mig själv just nu, känner mig bara svullen och att det inte är lönt - magen kommer ju (förhoppningsvis) att växa en hel del under hösten. Har dock börjat kika lite på mammakläder, och främst byxor. För det är viktigt att jag hittar bra byxor som funkar när jag jobbar.

Kvällen har vi spenderat hemma i soffan, med fläkten på fullt blås. För åskan och regnet de hade lovat skulle komma idag, har inte dykt upp och värmen är vedervärdig. För att inte tala om hur kvavt det är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar