söndag 28 juli 2013

Söndagsmys

När jag kom hem från jobbet i morse, blev det först några timmar hemma i sängen. Sen så tog jag och mannen en tur med bilen. Första stoppet blev att köpa lite färg mm och kolla olika golv och lister till vår hall. Och ett inköp av en ny fläkt. Håller nämligen på att tuppa av i den ihållande värmen som är konsekvensen av en lägenhet med bara fönster åt söder, att det är kvavt och för att vi har en underbar värmebölja.

Efter det har det blivit lite olika butiker. Fick köpt en del annat också idag. Har idag införskaffat mig en pilatesboll, eftersom jag inte orkar gå så mycket just nu, och för att det kan bli ganska skönt för ryggen med den.

Dagens bästa köpa var helt klart födelsedagspresenterna till mannen, som han fick i förskott idag (fyller år på onsdag). Det blev två böcker: Du ska bli pappa av Dick Sundevall, och Grattis, du ska bli pappa av Magnus Reithner. Så nu kommer mannen ha något att göra när han pendlar till jobbet, istället för att sova.

Nu blir det dock strax sängen för mig, ska upp och jobba imorgon igen. Är riktigt glad över att jag inte börjar förrän kl 10.00 imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar