onsdag 19 juni 2013

Nackdelar

Tycker det är riktigt skönt att mannen har ett jobb igen, men samtidigt finns det vissa små "nackdelar". Det största är att vi träffas så lite, då han jobbar måndag till fredag och lägger ca två timmar på att pendla varje dag. Och jag jobbar oregelbundet, både natt och dag samt varannan helg. 

Denna veckan är det extra tydligt, för jag har tre nätter i rad. Idag träffades vi i ca 1,5 timme, åt kvällsmat tillsammans och sen var det tid för mig att ta mig till jobbet. Och det kommer vara samma visa imorgon.

Till helgen är vi dock lediga båda två, så då får vi se till att umgås med varandra lite extra. Andra nackdelar är att det till och från blir problem med hundarna, men där har vi tur att vi har familj nära som ställer upp och tar dem. Sen blir det inte så mycket utflykter och spontana saker nu heller.

Men allt det positiva väger så klart upp nackdelarna i det långa loppet, så jag tänker inte klaga för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar