torsdag 6 juni 2013

Examen

Igår var det den stora dagen, jag tog min examen. Firade den först tillsammans med mannen och mamma. Efter vi ätit kom även underbara V och vi fortsatte fira tillsammans. Hade jag inte gått min utbildning hade jag aldrig träffat V och vi hade inte haft alla våra trevliga dag/kvällar/nätter och stunder tillsammans. Kommer kännas så konstigt att inte träffa henne på mornarna längre. 

Igår kände jag mig så glad och att jag faktiskt kan lyckas med något. För det är min verklighet annars, känslan av att vara misslyckad hänger över mig och vid varje misslyckat försök blir den väldigt tydlig. Men som sagt, igår var jag stolt över mig själv och kände att det finns hopp även för mig. 

Blev gott om drinkar och vin igår, men även riktigt god mat. Vi åkte hem närmare 01.30 och kom i säng vid 03.00. Trots det kom vi upp ganska tidigt och mådde oförskämt bra efter gårdagen. Var och hämtade hem hundarna innan lunch och sen har vi spenderat dagen hemma i soffan. Tagit två långrundor med hundarna i det fina vädret, men annars har vi varit inne och njutit av att vi båda varit lediga idag. 

Imorgon ska mannen jobba igen, men sen är han ledig i helgen. Och jag har en veckas semester nu, så jag ska njuta av varenda dag och tänker inte ställa någon klocka utan ska ha sovmorgon och strunta i alla måsten. Ska helt enkelt unna mig en rejäl dos av egentid.

4 kommentarer:

  1. grattis, vad kul:) skönt att det är gjort

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Känns så skönt, men måste erkänna att jag kommer sakna det och kommer antagligen att fortsätta med en del kurser.

      Radera