tisdag 28 maj 2013

Tisdag

Idag har jag varit ledig från min praktik, och dagen (9-14)  har jag istället spenderat på mitt vanliga jobb. Min läkare sa som sagt till mig i går att jag skulle ringa till SSK inne på RMC idag för att boka in en tid. Efter  många försök och en stunds väntetid kom jag tillslut fram till SSK. 

Doktorn hade fixat till allt inför försöket, recept, remis för prover (både till mig och till min man), lagt upp planeringen så att SSK kunde se allt hon behövde. Fick en tid på måndag kl 13.00 för genomgång av hur sprutor mm ska tas, mannen ska också vara med då han måste skriva under ett samtycke, och förhoppningsvis har provresultaten kommit - så vi kan få veta om vi får starta innan semester uppehållet (hoppas, hoppas, hoppas)

Försöket kommer göras med att jag hormonbehandlas med sprutor och sedan blir det insemination. Och om allt går som det ska kommer vi att starta veckan innan de stänger för nya behandlingar, annars får vi vänta tills efter den 24 juli. 

Dagens glädjande besked var att på veckans vägning, visade vågen - och jag är tillbaka på vikten jag hade innan senaste försöket. Gick upp 1,5 kg - men nu är det borta och jag kan se till att bli av med de sista 2,5 kg. Kan knappt fatta att jag bara är 2,5 kg från min målvikt nu, måste säga att det känns så sjukt skönt!

4 kommentarer:

  1. Duktiga du!! hejja! hejja!! Hejja!!

    SvaraRadera
  2. Du är fantastiskt duktig! Sicken viktresa du gjort! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har absoolut varit en resa, en resa som är långt ifrån över. Men det har helt klart varit värt det!
      Kram

      Radera