onsdag 1 maj 2013

Lite tankar

Varit iväg och jobbat idag, tack och lov så var det bara ett kort arbetspass idag. För så mycket sömn blev det inte inatt, tankar och kramp avlöste varandra. Fick hem en enkät från Region Skåne igår angående operationen jag gjorde (borttagande av polyp). Tydligen har det redan gått tre månader sedan jag opererades, känns inte som det men jag kollade upp det, och jo det stämde. 

Imorgon är det tid för ett nytt VUL, blir en läkare som jag inte haft tidigare som ska göra det eftersom den som brukar göra det inte hade några tider alls tillgängliga imorgon. Uppskattar att jag inte har någon fobi för sjukhus/läkare/gynundersökningar för denna veckan blir det två besök på sjukhuset och två VUL. 

Gynundersökningar är väl inte det "roligaste" man kan göra, men främst för att jag tycker det är lite besvärligt med hela är: att klä av sig allt ner till - hoppa upp i stolen - undersökas - hoppa ner från stolen - på med kläderna igen processen. Tycker alltid det är lika stressande, för jag vill bara få svar så snabbt som möjligt. 

2 kommentarer:

  1. Känner precis igen det du skriver om gynundersökningen, själva undersökningen är inte så farlig men som du säger så blir det väldigt stressande när man ska klä på sig så fort som möjligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är stressen att snabbt klä på sig som är det jobbiga. Man vill bara bli klar så att man kan sätta sig med läkaren och gå igenom allt.

      Radera