lördag 4 maj 2013

Inget

Körde första omgången av ägglossningstest idag, men testet visade negativt. Så får testa igen imorgon. Ärligt talat så har jag svårt att tro på att jag kommer få en ägglossning. Även om äggblåsorna växt till sig. Men det handlar mycket om att jag inte har någon ägglossning annars. Och som sagt så har jag använt mig av Ovitrelle för att framkalla ägglossningen vid de tidigare försöken. 

Men jag hoppas att det ska funka, och varje gång jag tänker på det eller är osäker så försöker jag tänka på vad läkaren sa. Att det oftast är bättre att låta kroppen själv bestämma när ägget är redo att släppas, och att livmodern samt slemhinna ser riktigt bra ut.

Denna lördagsnatt spenderar jag på jobbet, känns lite overkligt att det är mitt sista arbetspass innan "semestern". För från imorgon och fram till den 13/6 har jag tagit semester för att helhjärtat kunna ägna mig åt min praktik, examen och sedan avsluta med en vecka av total ledighet. 

2 kommentarer:

  1. Hoppas att din ÄL kommer snart, man kan ju inte se någon stegring på det heller, utan det är ju antingen positivt eller negativt. Hoppas på att det blir positivt imorgon och att de fina blåsorna släpper ägg :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bara att hålla tummarna. Det finns ju inte något mer jag/vi kan göra nu.
      Kram

      Radera