fredag 24 maj 2013

Förbisedd

Bokade som sagt in en telefon tid med min doktor till idag, men hon ringde aldrig upp mig. Känner mig väldigt irriterad och förbisedd. De kunde åtminstone skickat iväg ett sms eller något om att tiden måste bokas om eller något. Irriterad är jag också, kul att be om ursäkt på sin praktik för att man måste ha ljudet igång och att det kan ringa när som helst och att jag då måste ta det... OCH så ringer hon aldrig. 

Humöret är kört i botten och jag tänker isolera mig för resten av kvällen, annars är det nog risk för ett och annat bråk. Hade sett fram emot att få veta vad vi ska göra nu, och när vi ska börja. Är så sjukt trött på att alltid behöva vänta och aldrig veta vad som komma skall. 

Dessutom vet jag inte när jag ska hinna ringa dem inne på RMC, för på måndag har jag fullt upp med praktik hela förmiddagen och eftermiddagen spenderar jag hos frissan. Tisdagen ska jag in och jobba på min ordinarie arbetsplats och sen är jag tillbaka på praktiken onsdag, torsdag och fredag. Utöver det måste jag även fixa klart med min kliniska uppgift som jag ska redovisa om en vecka. 

Det var just för att jag vet hur nästa vecka ser ut, som jag var så glad för att jag fick tid till idag. Att vi har en jättebra och trevlig läkare, och ett bra bemötande från alla andra på RMC hjälper inte vid sådana här situationer. 

Just nu är jag bara arg och känner mig bortglömd. Det är riktigt svårt att se att det (förhoppningsvis) någon gång i framtiden kommer att lyckas, när det inte bara är den egna kroppen man måste kämpa för att den ska fungera, utan även allt detta jagande på de olika instanserna. 

Nä, nu tänker jag krypa upp i soffan eller ner under täcket och sura lite. Och hoppas på att jag mår lite bättre imorgon.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar