måndag 29 april 2013

VUL

Gårdagens "panikattack" har lagt sig lite, och dagen började i alla fall ganska bra. Träffade V i skolan och fixade till det sista på vårat examensarbete, så nu är det inskickat och allt vi kan göra nu är att vänta på opponering och examinatorns beslut. 

Kl 13.30 var det tid för VUL. Två äggblåsor hade börjat växa, men de var endast ca 10 mm i diameter. Känslorna under VULen gick upp och ner och lite upp igen. Äggblåsorna såg större ut först, så först tändes hoppet sen blev det mörk när vi såg måtten på dem. Men läkaren ville boka in en ny VUL på torsdag då jag påbörjade Pergotime kuren två dagar senare vid detta försöket jämfört med tidigare försök. 

Läkaren tyckte vi skulle försöka vara positiva då det finns en chans att de bara behöver några extra dagar på sig att växa till sig. Och är det så, så kommer det finnas två stora fina äggblåsor på torsdag. Dock tycker jag det är svårt att tänka positivt, speciellt när äggblåsorna varit mindre för varje gång de senaste tre försöken. 

Fick även frågan av läkaren idag (var hos annan läkare än den som lagt upp vår "plan") om vi pratat med vår doktor om hur många försök med Pergotime vi ska göra och vad vi ska göra sen. Svara att detta var sista försöket med Pergotime, och det tyckte han verkade klokt. Så nu är frågan vad som kommer hända på torsdag om VULen visar på att äggblåsorna inte växt mer. 

För att försöka muntra upp mig lite efter besöket på RMC, så blev det en sväng på stan. Lunch, shopping och fika. Det blev en ny väska och hittade även en jacka (har letat efter en ny vårjacka i minst en månad) så nu känns faktiskt dagen lite bättre.

Nu ska jag dock ta och krypa upp i soffan med mjukiskläderna och inte göra något! Jag ska njuta av att inte ha några måsten att fixa till innan jag ska lägga mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar