tisdag 23 april 2013

Min födelsedag

Måste säga att denna dagen har överträffat sig själv flera gånger idag. Trodde att dagen skulle bli ganska jobbig och stressig, men allt har flutit på i lagom takt och jag känner mig ganska harmonisk.

Dagen började tidigt, då jag skulle upp och iväg till skolan. Men mannen steg upp, sjöng för mig och gav mig mina presenter. Det ena paketet innehöll något jag inte väntat mig, men önskat mig en längre tid. Fick nämligen en kandelaber från Georg Jensen. När presenterna var öppnade, var det bara att stiga upp och göra sig klar och ta sig in till skolan. 

Blev några timmar med underbara V och en hel del fixande med vår uppsats, och imorgon ska vi ha en sista träff med handledaren och titta igenom allt. När jag sen kom hem efter lunch, stod det en stor vacker bukett med tulpaner i alla möjliga färger och välkomnade mig i hallen. Mannen har börjat lära sig, det har gått 11 år sedan vi träffades och det är först nu han verkligen inser vad det är jag gillar och vill ha. 

Eftersom att det är den 23 april, har jag även startat fjärde omgången av Pergotime. Så nu är det bara att hålla tummarna på att allt går som det ska och som vi vill. 

Tisdag innebär även vägning för min del. Så vid 16.30 stack jag till ViktVäktarna. Dagens resultat chockade mig ganska rejält! Vågen visade nämligen att jag gått ner 1,9 kg sen förra tisdagen. Helt sjukt underbart! Mitt BMI är nu nere på 25,1 och jag är "ynka" 0,1 ifrån att ha ett normalt BMI. 

Är så sjukt stolt, trodde aldrig någonsin att jag skulle klara det. Och absolut inte efter det att vi började på RMC och alla mediciner jag tagit sedan sex månader tillbaka. Men jag har klarat det! Tänk att jag får fira min 29 årsdag med att väga mindre än vad jag någonsin gjort sedan tonåren, och även att vara så nära ett BMI under 25. 

Om en timme bär det av till jobbet och tyvärr kommer jag inte träffa mannen mer idag, för han stack iväg precis innan mig innan ikväll och han kommer inte hem förrän jag redan har börjat jobba.

En extra "present" var att jag idag även fick veta att jag klarat min sista tenta. Nu är det bara uppsats, praktik och ett mindre klinisk undersökning som ska göras innan examen. 

4 kommentarer:

  1. Grattis till alla bedrifter! Och på födelsedagen såklart! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Känns så skönt att en dag som jag fasat så inför, blev så bra och lyckad!

      Radera
  2. Jag är bara så stolt över dig, finns bara inga ord som kan förklara det tillräckligt bra! Kämpa på. Efter regnet kommer solsken..... Och bara kolla hur allting rullar på nu....Allting kommer lösa sig till slut och jag tror att alla dina drömmer kommer gå i uppfyllelse, eftersom du är så underbar och skadar aldrig någon. Sådana som du finns knappt längre...Vanliga (konstiga) människor lever ett vanligt liv men däremot underbara människor får kämpa och ibland uppleva ett helvete (konstigt, borde ju inte vara så) men en vacker dag får de ett underbart pris för alla tårar och allt det dåliga de fick gå igenom och deras liv blir till saga. Jag har själv en regel nu, att aldrig skada någon med meningen, att aldrig hata någon, förlåta, och lära mig att dansa i regnet, hur mycket det än regnar. Så hjärtat, din tid kommer, du är för bra för att inte få "happy ending". Du är som en underbar saga och du vet hur många sagor ser ut ( de snälla karaktärerna får uppleva ett helvete, men sedan får de ändå ett lyckligt slut efter hårt kämpande och idioterna får betala sitt pris ). Ge aldrig upp, du har redan mycket som är positivt i ditt liv. Finns de som inte alls har något eller någon, då är det tungt... Men försök va positiv, lika glad som du var i veckan och tänkt inte för mycket. Allt tar sin tid och du ska se att det som du mest i världen vill kommer, det är på väg men har bara fått motorstopp på vägen! KRAM PÅ DIG <3 /V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du! Får helt enkelt hoppas på att det snart är vår tur med "och så levde de lyckliga i alla sina dagar".
      Kram

      Radera