tisdag 2 april 2013

Inte än

Nu är det sent på kvällen och någon mens har fortfarande inte dykt upp än. Den borde ha kommit i söndags, och det är två dagar sedan. Gjorde ett nytt test i helgen, och även det visade negativt. 

Det finns egentligen bara två alternativ till varför mensen inte kommit än:
1. Jag är gravid, men att hormonerna fortfarande inte gör utslag på gravtest. 
2. Min kropp spelar mig ett riktigt elakt spratt genom att skjuta upp mensen. 

Varje toabesök sker med en klump i magen. Och det är nästan så att jag tar ett djupt andetag innan jag går in, och andas ut först när jag ser att det fortfarande inte börjat blöda. Jag/vi fortsätter att hoppas på alternativ 1, men ingen av oss vågar tro för mycket på det. För risken är att besvikelsen blir extra stor då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar