måndag 4 mars 2013

Pergotime

Idag började jag med Pergotime igen (tredje gången gillt?), steg upp lite tidigare än vanligt för att ringa till RMC innan jobbet. Men jag hade lika gärna kunnat sova lite längre, för det är hopplöst att ringa måndag morgon (oavsett var det är man ringer)! 

Hade hoppats på att jag skulle fått samtalet överstökat innan jag skulle vara på jobb, men nej så blev det inte. 

Istället fick jag fortsätta ringa efter att morgonbestyren var klara. Runt 11.00 fick jag tag på dem, efter 30 minuter i telefonkö. Fick pratat med SSK och meddelade att mensen kommit, och att jag började med Pergotime idag. 

Det är ju så kul att ha det samtalet när ens arbetskollega sitter sidan om en, tack och lov så var det en av de bra kollegerna som vet lite om vår resa (skulle varit en annan, men de hade bytat pass). 

Ska till RMC den 12 mars på eftermiddagen och göra ett VUL, så vi kan få se om där är någon lite blåsa som kan tänka sig växa denna gången. Och att den i så fall växer sig tillräckligt stor!

Det absolut bästa med den 12:e? - Jag är ledig den dagen! En dag senare och jag hade varit tvungen att missa en del av min obligatoriska dag i skolan. Sen att det är efter lunch, är jag också tacksam för. Jag gillar när jag slipper stiga upp och stressa tidigt på morgonen när jag varken har jobb eller skola.

3 kommentarer:

  1. Ibland så ska man ha lite flyt. Hoppas nu att där är någon fin blåsa som vill växa och släppa ett guldägg.
    Kram
    K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bara att hoppas på det bästa!
      Kram

      Radera
  2. Håller tummar och tår! Kramar <3

    SvaraRadera