onsdag 13 mars 2013

En lång dag

Idag har det varit en riktigt lång dag, och jag är glad att jag äntligen är hemma igen. Att spendera hela dagen med skola och möten, brukar jag inte ha några större problem med. Men när tankarna är på annat håll, då är det jobbigt. Lämnade hemmet 07.45 för att sedan komma in genom dörren igen 21.30, och det enda jag haft tankar på är att jag bara vill vara hemma. 

Är för tillfället på ett väldigt mys humör. Vill bara gå runt i mina alldeles förstora mjukisbyxor, inneskor, linne och en munkjacka. Och helst av allt så vill jag bara ligga på soffan och inte göra något, gärna i mannens famn samt med båda hundarna tätt intill mig. 

Men istället så har jag fått låtsas som ingenting, försöka koncentrera mig på det som sagts runt omkring mig och låta bli att tänka så mycket på väntan och detta försöket. För det är nog där skon klämmer mest just nu, att behöva umgås med andra när jag inte känner mig ett dugg social. 

Önskar jag bara kunde stanna hemma och tycka synd om mig själv några dagar. Men det får helt enkelt vänta tills helgen kommer, och skolarbetet är klart.  För det är där jag måste lägga mitt fokus nu - På att bli klar med sista grupparbetet. 

Nu ska jag dock krypa upp i mannens famn och bara vara. Njuta en stund, och bara koppla av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar