tisdag 26 februari 2013

vätska

Idag är tisdag igen, och jag har varit och vägt mig. Är ju trots allt min vägningsdag. Dock så var jag allt annat än motiverad att gå dit, för Primoluten gör att jag samlar på mig vätska i hela kroppen. Efter många timmars övervägande och diskussion med mannen så jag ändå dit och vägde mig. 

Till min förvåning så visade vågen -0,1 kg idag. Känner mig nöjd med veckans resultat, även om jag vet att det hade varit mer om det inte varit för vätskan i kroppen av medicinen.

Imorgon är det sista dagen med Primolut. Så nu är det bara att hoppas på att mensen kommer på torsdag, för då kommer det inte bli några problem med VUL hos RMC. Kommer min mens torsdag eller fredag så kommer det nämligen bli att 9 eller 10 dagen är lediga dagar för mig. Skulle vara skönt att slippa byta arbetspass eller ta semester för att kunna göra undersökningen. 

2 kommentarer:

  1. Det är ett himla pusslande med jobbet för att få in alla dessa undersökningar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!
      Jag brukar inte vara så positiv till att jag jobbar som jag gör, med långa arbetspass samt helger. Men de gör så att jag är ledig till och från mitt i veckorna, sen har jag mina underbara kolleger som vet en del och ställer upp och bytar pass med mig när det behövs samt en chef som går med på att ge mig semester med kort varsel när vi ska till RMC.
      Kram

      Radera