onsdag 6 februari 2013

Samtal med doktorn

Idag har pratat med min doktor på RMC, vi kom fram till att jag snart kan börja på en ny omgång med medicinerna igen. Doktorn ville dock vänta lite till, så att jag verkligen är helt läkt inför nästa blödning. Men den 18:e ska jag sätta igång att äta mina Primolut. För då kommer min blödning ungefär en månad efter operationsdagen. Så i slutet av månaden ska jag in och göra ett nytt VUL, och se om någon äggblåsa växt sig tillräckligt stor av Pergotimen och då få hämta ut ny ägglossningsspruta. 

Så nu börjar nästa nedräkning, nedräkning till starten av tredje försöket. 

Utöver att ha prata med doktorn så har jag varit iväg och shoppat lite, var ute efter en ny väska för att belöna mig själv med. Men hittade ingen, så jakten på en ny väska fortsätter. 

Något jag glömde skriva om igår var att jag stötte på en barnbok som fick mig att börja gråta när jag bläddra i den inne i butiken. Boken heter VEMS BEBIS? och är skriven av Stina Wirsén. Den handlar om en katt som är adopterad, för att föräldrarna så gärna ville ha ett barn men kunde inte få ett. Mamman blir sen gravid och ska föda, så hon åker in tillsammans med pappan och föder ett syskon till katten. När alla tre kommer hem så utspelar sig detta:
- Ska ni ge bort den där? Så frågar katten
- Varför undrar du det? Säger pappa.
- För ni har ju redan mig... och det finns dom som inte har nån bebis. Så svarar katten.
- Nej, så blir det inte. Vi vill ha bebisen kvar, säger pappa.
- Ok då, men jag bestämmer i alla fall mest, för jag var här först. Så säger katten nu. 
- Ok, säger mamma.
- Ok, säger pappa.  
Det är en bok jag varmt rekommenderar till er som ska adoptera eller redan har adopterat. Den beskriver adoptionen på ett så vackert sätt på en nivå som barn förstår. 

Jag och min man valde faktiskt att köpa boken, just för att den var så fin och om nu vi inte får vårt önskebarn på det "vanliga" sättet så kommer vi satsa på adoption och då vill jag ha boken hemma, för det är inte säkert att vi skulle kunna få tag på den då. 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bok. Håller tummarna för ert nästa försök.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, boken är riktigt bra skriven. Tack.
      Kram

      Radera