onsdag 13 februari 2013

Full rulle

Idag har det varit fullt upp hela dagen, har även fått bli en del multitasking. Sms:at med min ena bror till och från hela dagen, eftersom vår pappa fyller 60 år till hösten. Och vi är trots allt några stycken som ska komma överrens om vad vi ska hitta på med honom. 

Jag föreslog att ta en kryssning (fredag-söndag) till min bror och han köpte den helt. Känns som det bästa alternativet när vi är så många och i alla möjliga åldrar, räknade lite som hastigast när jag åkte hem från skolan och kom fram till att om det blir pappa, jag och mina syskon, respektive och barn så blir vi 17 stycken. Därför behövs det framförhållning för att allt ska fungera (så gott det går). 

Känner även att det är ett bra alternativ om vi lyckas med något av våra närmaste försök eller ska påbörja nya efter sommaren, just för att vi då bara är borta fredag-söndag och det inte är något flygande mm. 

Har som sagt varit tillbaka i skolan igen, kändes lite konstig eftersom det var ett tag sedan vi hade föreläsningar nu. Men med vår trevliga professor så är man tillbaka i det direkt och vet inte om man ska skratta eller gråta. Bra är han!, men han är väldigt speciell. 

Efter skolan blev det en snabb sväng på stan, missade ena bussen och då går jag hellre en liten runda i butikerna än att stå och frysa fast på en busshållplats. Gick dessutom till starthållplatsen, så jag slapp att stå på bussen. Vilket är en lyx i rusningstrafik.

Tillbaka i hemkommunen var det bara för mig att springa till nästa ställe, för bussen var sen och jag hade ett möte att vara på. Tre timmar senare mötes jag upp av mannen och vi promenerade genom stan hem, kul att det är först vid 20.15 som man träffas för första gången idag. Såg han förvisso i morse med, men då låg han och sov när jag stack iväg för att hinna med bussen. 

Nu sitter jag och går igenom lite saker till morgondagens föreläsningar, vår kära professor var ju så söt och snäll så han gav oss "läxa" över natten. Inte nog med att jag redan hade ett möte inbokat så är "läxan" på norska. Ska dock snart stänga datorn och krypa ner i sängen, är ju en ny dag imorgon och det innebär även en ny dag i skolan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar